רפלקסולוגיה

רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול שפותחה בתחילת המאה ה־20 על ידי ד"ר ויליאם פיצג'ראלד, רופא אף־אוזן־גרון. לפי שיטה זו, ניתן לראות את כל איברי הגוף בכף הרגל. באמצעות התבוננות, לחיצות, מישוש ועיסוי המקום המבוקש ברגל (בעיקר בכף הרגל אך לעיתים גם בשוק), אפשר לאבחן ולטפל בליקויים במערכות הגוף השונות, להרגיע ולהקל במצבים שונים של כאב ובעיות אחרות. כבר בקברי הפרעונים במקורות אחרים בעולם נמצאו עדויות של אנשים המטפלים ברגלים בצורה שנראית דומה להפליא לטיפול הרפלקסולוגי של ימינו.

איך זה עובד?
המטפל מתבונן ובודק באמצעות מישוש והנעה של כף הרגל היכן יש חסימות והפרעות בתפקוד הגופני והנפשי של המטופל. האבחון הרפואי בשילוב עם התשאול נותן למטפל

את המידע כיצד והיכן למקד את הטיפול.

הטיפול כולל לחיצות, עיסוי ומתיחות קלות של כפות הרגלים, שבאמצעותם גורמים לתגובה עצבית ואנרגטית בכל הגוף שמעוררת תהליכי ריפוי טבעיים.

כל שינוי במבנה הנורמלי של הרגל עלול להעיד על בעיה או מחלה אפשרית. מובן כי בשל מורכבות האבחון, יש להגיע למטפל מוסמך לאבחון ולטיפול מקצועי.

זה כואב?
לא. הטיפול מפנק ומרגיע. לפעמים יש אזורים שהם קצת רגישים יותר במגע.

כמה זמן נמשך הטיפול?
כל מפגש נמשך 45 דקות.

איזה מידע למסור למטפל בפגישה הראשונה?
מסור למטפל את סיבת הפנייה ואת ההיסטוריה הרפואית שלך.

לאילו מצבים בריאותיים השיטה יכולה לעזור?
בעיות רגשיות וכרוניות: כאבי ראש ומיגרנות, עייפות כרונית, מתח, עומס ולחץ נפשי, חוסר ריכוז, חולשה ובעיות עיכול ותזונה.
בעיות רב־מערכתיות: בעיות במערכת העיכול, הכליות וההורמונים, תחושה כללית רעה כשלא ברור מה מקורה (במקרה כזה ייתכן שמדובר במשהו שטרם הגיע להבשלה קלינית, והטיפול הרפלקסולוגי יכול למנוע את הבשלתו ולפתור את הבעיה).
הריון: נשים הרות סובלות לעתים ממתח נפשי בגלל ההריון והלידה וגם מתחושה של עייפות וחולשה, כובד, נפיחות ברגליים. באמצעות הטיפול בכף הרגל, אפשר להקל על כאבי השלד, להביא מזור לנפש ולסייע בריכוך האזורים השונים בגוף והכנת הגוף ללידה.
גיל הזהב: רוב האוכלוסייה הבוגרת סובל מבעיות בגפיים ובעיקר בכפות הרגליים. טיפול בכף הרגל הוא אופציה מצוינת ועדינה בעבורם, שיכולה להביא להקלה על כאבים.
מניעה: מומלץ להגיע לטיפול גם כשבריאים ומרגישים טוב. הלחיצות והשחרור של אזורים חסומים באמצעות מגע נעים, ימנעו "תפיסת שרירים", ישפרו את זרימת הדם ויחזקו את הגוף והנפש כדי למנוע הופעה של מחלה.

מתי אוכל לצפות לשיפור במצבי?
הקלה בכאב יכולה להופיע כבר אחרי הטיפול השני, והיא תהיה בתחילה זמנית. לאחר מספר טיפולים ההקלה בכאב צפויה להימשך כמה ימים, ולקראת הטיפול ה-12 היא כבר תהיה רצופה ותגשר בין טיפול לטיפול. שיפור נמשך יאפשר הורדה הדרגתית של תדירות הטיפולים, אך יש לקחת בחשבון כי במקרים שבהם לא ניתן לטפל בסיבת הכאב, יהיה צורך בטיפול תחזוקה קבוע פעם בשבועיים עד פעם בחודש.

האם הטיפול מתאים לילדים?
כן. באמצעות טיפול קצר מועד ניתן להגיע לתוצאות יפות בכל הנוגע לבעיות קשב וריכוז, רגישויות ובעיות נפשיות (בעיקר בגיל ההתבגרות). בקרב תינוקות יכול הטיפול לפתור בעיות של נשימה, ליחה חוסר שקט ואי סדירות במערכת העיכול.

למי הטיפול לא מתאים?
הטיפול מתאים לכולם, גם לחולים קשים. יש מקרים נדירים שבהם הטיפול אינו מתאים, והרופא המייעץ במרפאה יידע להפנות מקרים כאלה לטיפולים אחרים.

האם עלולות להיות לטיפול תופעות לוואי?
לאחר הטיפול הראשון והשני יש לעתים רחוקות החמרה זמנית של הכאב שמופיעה לרוב למחרת הטיפול ונמשכת יום־יומיים נוספים. תופעה זו נקראת ראקציה והיא נחשבת לסימן טוב לכך שהטיפול הצליח לנגוע בנקודות הנכונות ולהפעיל תהליכים.